PERSBERICHT: StaticAir levert systeem om fijnstof te reduceren in tunnel Rotterdamsebaan.

Vandaag, vrijdag 18 januari 2019 om 14:00, tekent StaticAir de overeenkomst voor het leveren van een systeem dat fijnstof in de tunnel van de Rotterdamsebaan gaat reduceren. De Combinatie Rotterdamsebaan, bestaande uit BAM en VolkerWessels, heeft ervoor gekozen dit systeem te gaan gebruiken in de Victory Boogie Woogietunnel. Deze tunnel maakt onderdeel uit van de Rotterdamsebaan.

Verkeer is een grote vervuiler in steden. Vooral bij tunnelmonden worden hogere concentraties fijnstof gemeten. In tunnels hoopt het fijnstof en ultrafijnstof zich op en komt normaliter in de tunnelmond in hogere concentraties naar buiten, de leefomgeving in. Het fijnstof reducerende systeem van StaticAir creëert schonere lucht en zal in de tunnelmonden worden geïnstalleerd om de hoeveelheid (ultra) fijnstof die uit de tunnelmond uitgestoten wordt significant en op duurzame wijze te reduceren. Het systeem verbruikt extreem weinig energie.

————————————————————————————————————————–

Niet voor publicatie bedoeld:

Voor meer informatie kunt u bellen met Irene Bruines 06-31667673 voor vragen over product StaticAir, U kunt ook de link hieronder aanklikken voor meer informatie over ons product.

staticair-logo-zwart-klein

StaticAir BV